19 dec 2005

Uit H's erfenis 5

foto's Driehuis van Helma uit erfenis Therése 19 December 2005 22:57:07
(19-12: verkeerde knopje gedrukt dus; herplaatst log van 13-12)

Wat was dit? en wanneer dan? Iemand enig idee van het verhaal hierachter?
Wie zijn het?



links boven het stepwiel een rood wit blauw vlaggetje. Alweer: leve de koningin?
Het meisje achter het bruidspaar, horend bij een groepje bloemetjes??? (er hebben
minstens 3 verschillende meiden hetzelfde gewaad aan), staat ook
hieronder weer.

13-12: Dankzij Helma is nu het bruidspaar met hun bruidsmeiden dus bekend:
Frans Bu..y met Marja (Maya?) Sm.., Guusje en Helma .
Achter Marja's hoofd valt Luc v.d. M nog te zien, die hieronder ook staat met zijn auto.





13-12: achter de kinderwagen met vlecht Anneke v.d. M, en met strik zusje Yvonne v d M.



Het gehurkte kind heeft een rokje aan, dus is ook een meidje.
Kunnen die 2 daarachter Fanny en Ilonka v.d. P. zijn?
Links achter hen tegen de zijkant lijkt de haardos en mond van Nel D.
Het groepje kinderen bij de kinderwagen boven staan hier opnieuw op.
Het jochie rechts heeft op zijn auto 4 poppetjes. Op de auto een papier waarop nauwelijks
leesbare letters. Er zouden 2 woorden kunnen staan: de B.....s , de Beatles??


Voorlopig heb ik de neiging om deze foto's een paar jaar eerder te denken.
Ik kwam in maart 63, en neem aan dat ik dan meerdere kinderen -minstens vaag -zou hebben
herkend.

Door het crepepapier gebruik (middelste foto, kinderwagen) en het vlaggetje boven, het kennelijke weer, doet het mij denken aan een koninginnedag optocht.

19-12: Inmiddels weten we dankzij Ans de J. zeer waarschijnlijk ook de naam ook het jongetje (met toch echt een rokje aan), zoals ook Helma al dacht inderdaad het broertje van Fanny en Ilonka v.d. P: Glenn.

10 opmerkingen:

inez zei

Wie er overigens ook was was Bertie Kreike. Die inderdaad door Sylvia K., volgens oude gewoonte uit haar groep van Therese/ Theresino en Bertie dus direct weer Juffrouw Bertie genoemd werd. "t was even wennen dus: wie is er nu inmiddels al grootmoeder, en wie is er nu "juf" .
(Conclussie: ja ook Ria (Riet en Sylvia K.) waren dus op de begrafenis.)

Sylvia en Helma waren in ieder geval in aanwezigheid van prachtige dochters (en van die handige portemonee's waarin foto's van je kinderen in horen)

Bertie had ook flink wat foto's en heeft beloofd hieruit een aantal in janari
ook via internet beschikbaar te stellen.

Het aardige van haar foto's is natuurlijk dat zij ook foto's van Het Witte Huis heeft uit de tijd dat de zusters al weg waren , zij de "oude " groep van Bonefatio (sorry geen idee meer gelukkig van dat nummer!) samen met Thea draaide.

Waarachies, Agnes,het gaat je nog lukken ook,meid.
Nu jouw foto's ook nog dus. Al kerstvakantie?


door: inez 2005-12-19 22:35:15

Anoniem zei

Hoi Inez,

Deze dame heeft geen vakantie, ik werk namelijk in de crisis, dus ben altijd paraat en aan het werk, dus moet ik met mijn "zeldzame vrije tijd" zeer zuinig omspringen en dan gaat mijn eigen gezin uiteraard voor.

En wat gaat mij lukken? Het verslagje of de herinneringen die op zijn plaatsje gaan vallen? Ach, weet je, alles komt vanzelf op een plekje. En zo komen er dingen naar boven en zal elk ieder, die ze leest, er weer even bij stil staan. Niets mis mee, natuurlijk. Hopelijk zijn er meer mensen die hier wat aan hebben en willen reageren. Met z'n allen komen we een heel eind.

Met Helma is het weer als vanouds, dus echt gezellig.
In het nieuwe jaar gaan we ook beslist bij elkaar komen. Ik ben blij dat ik een eigen autootje heb, dus kom ik een aardig eindje weg.
Maar ja, die tijd van mij...........................................................................

Vanavond ben ik ook weer van huis, maar ik heb genoeg foto's van mijn mannetjes, dus die heb ik altijd bij me, hahahaha.
En natuurlijk van mijn kids, dus ik krijg geen tijd om ze te vergeten.

Dat kereltje van mij heeft een ijzeren geduld en weet dat mijn werk erg belangrijk voor me is, dus heeft hij er geen problemen mee. Ik vind het heerlijk dat ik al die kids kan en mag helpen. Ik voel me toppie.

Ik ga nu in bad, maskertje, nageltjes doen, Haartjes, make up, je kent het wel, pakkie deftig aan en dan uit dineren met al mijn collega's, een kerstdiner. Echt heel gezellig. Lekker in een restaurant, komt helemaal goed. We worden gehaald en gebracht, dus allemaal toppie.

Groetjes allemaal

door: Agnes 2005-12-20 13:30:20

Anoniem zei

hoi hoi Helma,

er word gevraagt of dat fenny en ilonka zijn ja en hun broerje clenny van de Putten en ik zelf sta er achter in die lange jurk.
hennie adelaar dus toen nog
liefs karin zo heet ik nu

Anoniem zei

Fransje is een broertje van Josje en Tineke Denb.....
zij hebben niet de zelfde achternamen

Harry en Joke Boets.... waren een broetje en zusje geen familie van fransje dus!

Anoniem zei

2005-12-13 01:12:55
helma zei...

foto een was een toneel stukje die we jaarlijks deden het bruidspaar waren maja sm... en
frans b...ki(weet niet hoe je die achter naam schrijft)daar acher stonden guusje sm... en onder getekende moet zo rond 1960 zijn geweest.

foto twee was ook weer zo jaarlijks feest misschien wel het zelfde feest maar kan alleen maar daar mijn zus anneke acher de kinder wagen en mijn zus yvonne naast haar herkennen.

foto drie zijn volgens mij drie kinderen van van putten ja ook die gehurkt zit maar is wel degelijk het broertje daar van ,het jonentje met het autotje is mijn broer luc en dat meisje op de achter grond weer mijn zus yvonne

door: helma vd m. 2005-12-13 01:12:55 (familienaam weggehaald door inez 10-5-06)

21 januari 2007 11:19 herplaatst door verwijdering weblog van punt.nl

(herplaatst door inez na het weghalen van nog een paar familienamen die over het hoofd werden gezien)

inez zei

inez zei 2005-12-13 01:34:37

Helma, ook jij bent een juweel dus! Ga nog eens even door aub. Want je weet veel meer dan je zelf door hebt meid!
Is Frans B. een broertje van Harry en Joke B? (ik kan mij alleen die 2 herinneren).
Met jullie Anneke naast Yvonnne: klopt het dat Anneke dus die meid met die mooie vlecht is (die dacht ik namelijk al te herkennen) en Yvonne dus dat meidje met die strik?
Als je naar de leeftijden van Luc, Anneke en Yvonne kijkt en eens rekent is dat 1960 logisch? Want als die strik Yvonne is, die net zo oud is als ik, dat lijkt het mij waarschijnlijker dat deze foto's uit 58 of zo zijn. Dat stikkemeiske is geen 8 lijkt me.

Ik ben heel verbaasd over dat jongetje , misschien broertje van die 2 meiden van v.d. P. Want het wurm heeft echt een rokje aan!

In Driehuis was (zeker voor een Amsterdammer als ik) koninginnedag ook in het dorp een knappe heisa. Met zo'n heraut en het gezamelijke volkslied op het pleintje voor de Engelmundus.
Was dat in die tijd ook? Kan dit een koninginne optocht zijn geweest of hou jij het op een toneel-feest?

Sta jij ergens ?

Heb jij een idee wie die zuster kan zijn geweest?
Spannend meid ! Prachtige foto's!!
Sommige van die koters zou je toch zo mee gappen?

21 januari 2007 11:19 herplaast na verwijdering van punt.nl

21 dec. 2007 herplaatst doordat de 1e reactie (van Helma) en die van Karin opnieuw moesten in verband met familienamen. Alles daarmee herplaatst om de logika in de reakties te houden

Anoniem zei

Agnes v l/d k zei 2005-12-19

Hoi Inez,

Dit "verslagje"is toch duidelijk genoeg?

Een soort beschrijving van de dag en de gevoelens van jullie.
Meer hoeft toch ook niet. Misschien komt het later nog een te praat.

Groetjes
door: Agnes 2005-12-19 20:05:09

21 januari 2007 11:20 herplaats na verwijdering weblog van punt.nl

21 dec 2007 ivm logica overige reacties

inez zei

inez zei 2005-12-19 21:33:08

Slim van je Agnes, je reactie hier neer te zetten: je helpt me herinneren dat ik bij deze foto's nog even een naamtoe moet voegen die Ans d.J. - die er zaterdag dus ook was - nog wist te noemen.
Nog even, heb je dus toch nog je verslagje *grinnik*

Ook Zr. Angela was er, tot mijn stomme verbazing.
die het enig vond de enorme berg foto's die Helma mee had te bekijken.
Verbazingwekkend zo veel namen als ook zij nog direct paraat had.

We moesten de groeten doen van haar aan alle bekenden:
bij deze dus.

door: inez 2005-12-19 21:33:08

21 januari 2007 11:21 herplaatst ivm verwijdering weblog door punt.nl

21dec 2007 herplaatst ivm logika overige reacties.

inez zei

de overige reacties moet nog herplaatst worden, hopelijk vanavond, ik moet nu wegrennen, en snel ook


Karin harstikke leuk je reacties te vinden. Maar moet echt weg nu hoop wat later even verder te reageren. Ieder geval: erg leuk ook jou hier te ontmoeten, volgens mij begin ik mij jou te herinneren, maar ben nog niet helemaal zeker :-)
alvast bedankt! :-)

Anoniem zei

het meisje met de lange jurk, achter Fenny Ilonka en Glenny, ben ik zelf ik moest een fo andere bloem voorstellen weet ik nog.
ik = Hennie A/V