16 mei 2009

Laatste reacties

De laatste reacties staan hier en hier
Ook jouw reactie is vanzelfsprekend erg welkom.
Wil je dat anoniem doen, is dat natuurlijk ook best.

Verzin een leuke naam voor jezelf en gebruik die dan, zodat bij een (mogelijk)volgende reactie je met jouw ervaringen wél herkend kan worden. (allemaal anonieme mensen die anomiem heten, kan knap lastig worden)
Maar vooral:
Bedenk dat het internet barst van de idioten, die om welke reden dan ook, en zeker ook dankzij die anonimiteit, hun frustraties en agressie kwijt willen. Laat dus even in wat je schrijft weten dat jij niet één van die anonieme idioten bent die gewoon even zijn of haar agressie kwijt moet, maar je gewoon ook wel degelijk weet waarover je het hebt.
Aan flauwe kul ervaringen uitwisselen heeft tenslotte niemand iets, integendeel, je kunt er een ander, óók onbedoeld, zelfs heel ernstig mee kwetsen.
Daar zijn elders op het net meer dan genoeg andere sites genoeg voor.

Je eventuele opvattingen over en ervaringen met de RKK zijn deel van het kinderbeschermingsverleden, ze maken er een heel belangrijk deel vanuit dus zijn net zo welkom, mits die inderdaad te maken hebben met die kinderbescherming.
Maar realiseer je daarbij wel dat iedere volwassene het recht heeft op eigen geloofskeuzes.
Toen én nu.

Vrijheid houdt op waar die van een ander begint!

39 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo lieve mensen ik vind het leuk dat er nog fotokes zijn van stRaphael nou is mijn vraag zijn er ook nog fotkes van het vinkennest in driehuis waar ik zelf vroeger heb gezeten ik zat in de groep van juffrouw riet rijnen in huisje 6 groep de straaljagers in het oude vinkennest zat ik bij juffruow wil planken in de groep de ridders misschien zijn er nog mensen die oude fotokes films hebben uit die tijd verder zoek ik nog infomatie over een tehuis op oud clingendaal 7 in wassenaar dat was vroeger een katoliek kinder tehuis dat geleid werd door nonnen als het goed is zit er tegenwordig een hotel in genaamt hagenhorst een van die nonnen kan ik nog bij haar naam zuster generozia zo was er ook een knutsel zuster een ziekezuster die was altijd in het wit gekleed en nartuurlijk moeder ovenste ook was er een pater pater kent daar voor zongen we altijd het pater kent lied voor als die op bezoek kwam misschien zijn daar ook nog fotokes van dat zal ik leuk vinden
nou als u daar iets in herkent of info heb stuur dan gerust een berichtje

Anoniem zei

Ha Jessica. Wij waren blijkbaar haast buren :-)

Maar het spijt me ik kan je niet aan foto's helpen van het vinkennest. Heb je het al eens geprobeerd op het oude adres? Het complex schijnt nog steeds te bestaan, voor zo ver ik snap, zit er nu het SJK in (stichting jeugdzorg Kenemmerland) maar dat weet ik niet zeker.
Misschien kun je eens proberen te bellen?

op http://internaat.org/?rm=home
heb ik wel eens het nodige gelezen over het vinkennest. Ken je die mogelijkheid al?
Daarnaast is er natuurlijk de mogelijkheid van de groep van Gina, oudkinderhuiskinderen:

http://groups.msn.com/oudkinderhuiskinderen/

Wellicht kom je op deze manier wat verder.
Ik wens je héél erg veel succes.

Van Hagenhorst weet ik niets. Ik vond alleen dat er van 1951-1980 en kinderhuis zat. Ik weet zelfs niet van welke congregatie het was.
Maar ik vond wel een url van iemand, een zangeres uit Kaatsheuvel, die ergens schreef dat zij er ook had gezeten.
Mocht je haar nog niet hebben gevonden: http://www.missromy.nl/
Ze heeft haar adres en haar email achtergelaten, dus probeer het eens.
Wie weet!

Nogmaals heel veel succes gewenst!

jessica zei

Hallo lieve mensen ik heb nog wat fotokes van het jongensinternaat het vinkennest in driehuis uit de jaren 70 waar ik ook heb gezeten het is inmiddels gesloopt vind ik wel jammer hoor. ook heb ik nog fotokes van het werkende jongens tehuis het nieuwe hof in de Alexander polder uit 1968 nou als er iemand interesse heb dan hoor ik het wel groetjes van Jessica

inez zei

Hoi Jessica, goed te lezen dat ook jij blijkbaar inmiddels (weer?) wat stukjes van je verleden hebt gevonden.(er zijn nog een paar mensen bezig met contacten van/rond het Vinkennest, maar die zul je inmiddels wel hebben gevonden, denk ik?
Ik hoop dat je je foto's ergens online zet en het adres ook even laat weten.
Ik ga graag een avondje "bijna ketters" kijken :-) :-) want ik ben toch nog steeds wel erg benieuwd waarom (in mijn tijd) dat Vinkennest in vredesnaam niet deugde. Aten jullie niet met vork en mes of zo??

jessica zei

Hallo inez
Bedank voor uw berichtje ik wilde even zeggen dat ik het best wel naar mijn zin heb gehad op het vinkennest zowel op het oude als het nieuwe vinkennest dat heb ik nog zien bouwen in die tijd daarvoor zaten wij in het nootgebouw aan het noordzeekanaal
al was het daar wel soms behelpen
voor al in de winter maar ach het had wel iets voor mij een leuke tijd dus. al begrijp ik maar alte goed dat er ook mensen zijn die niet zo leuke ervaringen hebben in die tehuizen wat de fotokes betreft dat hoor u nog wel van mij
als ze online komen daar ik het niet zelf kan maar dat komt wel goed hoor misschien kan iemand van de voorzienigheid mij helpen daar ik het nog al druk heb met de muziek en optredens nou dat was het dan groetjes van mij en nu maar weer aan het werk Haodoeeee

Anoniem zei

Hoi, ik ben richie en het gaat eigenlijk over mijn broer. Hij is op zoek naar foto`s van vinkenest , hij heeft daar ook gezeten best wel lang, jammer. zijn naam is jaap . je kan mij mailen via pigled_tje@live.nl. mijn broer heeft niet veel foto`s maar misschien wel weer voor jou wat .Ik hoop dat ik wat van je hoor.
m.v.g richie

fre zei

Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties .Inez jij bedankt voor je beschermregel .Ik kwam op mijn 9 en een half op het witte huis te wonen .Na een vervelende gebeurtenis op de groep ben ik bij zr Urzula op de groep geplaatst . Het was effe wennen en ik kon daar meer mijzelf zijn.Keten was mijn hobby en hoe ik haalde s avonds de andere kinderen uit bed en dan was het dikke pret endan was ik de pineut daar stond ik weer op mijn blote voetjes op het koude zeil .Mijn humor heeft een hoop goed gedaan en ben er daardoor redelijk uitgekomen na alle gebeurtenissen ,

fre zei

inez ik zag dat ik nog geen antwoordt op jou vraag heb gegeven wat ik eigenlijkwil .Ik zou het leuk vinden na een poosje geschreven te hebben om te kijken of mensen mij kennen .Na zoveel jaar moet mijn geheugen ook weer op gang komen om de herrinerigen boven te krijgen .Zoiezo ben ik een script over mijn jeugd aan het schrijven en zie ik wel waar het naar toe gaat.Eindelijk mag dit stukje van mijn leven weer leven.Doei allemaal lieve groetjes fre [Fredrique vindt ik te lang]

Anoniem zei

hoi inez heb jij een oproep geplaatst van de voorzienigheid en kun je iets meer vertellen
ik hoop dat je reageert gr een slachtoffer van de voorzieningheid

inez zei

Ha jij,

Sorry ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "een oproep geplaatst".

Bedoel je dit webblog?

Anoniem zei

hoi inez
hier nomaals met marijke ik was de gene anoniem ik zou graag met je in contact willen komen
zou je mij kunnen zeggen hoe ik zit met wat vragen waar jij mischien iets mee kunt
ik hoor graag van je

inez zei

Ha Marijke,

Ik ben benieuwd. Ik liep vorige week door een portie krentjebrij te denken aan het geheime recept van de maandelijkse schnitzels of de hoogtijdagen. Zeg nu toch niet dat je daar ook naar op zoek bent... :-)

Zet die dus vooral neer, lijkt me ;-)
Wie weet wat dat in onze gezamelijke puzzel oplevert.

Anoniem zei

hoi inez nou hier weer marijke
luister jij weet veel van driehuis he ik zat er in de periode van 1964tot1968 nou wil ik graag weten ken jij zr monica en weet jij van het misbruik van en door zr monica
zat er met de kinderen van de groot en van lieshout en bonouvrie
zat bij monica en ursula
graag hoor ik van jou

Anoniem zei

hoi inez nogmaals heb je het berichtje van 19september nog gelezen wil je hier op reageren alvast bedankt gr marijke

Anoniem zei

dag ik wil ieder die de naam zuster monica wat zegt graag op roepen om ons verhaal te onder steunen het gaat om de periode van 1965 tot 1966 wij zaten toen in driehuizen westerveld in noordholland
graa uw antwoord mailen naar m.j.dewit@versatel.nl

Jessica zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jessica zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jessica zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jessica zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jessica zei

lieve mensen van de voorzienigheid
mijn welgemende exuses dat ik de berichten niet goed heb geplaats nogmaals sorry daar voor foutje in mijn computer

Jessica zei

Hallo lieve mensen is er nog wat nieuws over het oude vinkennest in velsen uit de jaren60 of misschien is er alwat meer informatie over het katoliek kindertehius in wassenaar oudclingendaal 7 nou ik hoop dat er nu wel iemand is die meer informatie voor me heb lieve groetjes van Jessica

Anoniem zei

hoi inze hier nogmaals marijke zou je nog wat vragen willen beandworden als je dit kunt het gaat over zuster monica

crispina zei

Natuurlijk Marijke, hoi jij daar.
Maar dat doen we even op mijn andere weblog , Crispina.
En niet hier.
Maar ik wil en wilde elke opmerking en vraag van je vanzelfsprekend serieus nemen.

Ik merk het dus wel.
Fijne avond verder ook voor jou

Anoniem zei

goede morgen inez hier marijke ik weet niet hoe ik je kan vinden op crispina zal ik je mijn mail adres geven
m.j.dewit@versatel.nl dan kun je mij op een andere mail waar niemand op kan even te wordt staan
alvast bedankt
groet marijke.

crispina zei

dit is onzin marijke.
Ik heb je al verschillende keren geantwoord géén privé email kontakten met je te willen.
Daar schieten we geen van beiden iets mee op, integendeel.
Dat Crispina blog heb je al verschillende keren gebruikt.
En hiernaast staat bovendien gewoon de link, dus...
je dramt, maar 't werkt niet.

Neem jezelf en wat jij nodig hebt en of wilt (en mij) dus aub wat serieuser.
Hier schijnt de zon prachtig. Ik wens je hetzelfde. Heb hoe dan ook een fijne dag.

crispina zei

dit is onzin marijke.
Ik heb je al verschillende keren geantwoord géén privé email kontakten met je te willen.
Daar schieten we geen van beiden iets mee op, integendeel.
Dat Crispina blog heb je al verschillende keren gebruikt.
En hiernaast staat bovendien gewoon de link, dus...
je dramt, maar 't werkt niet.

Neem jezelf en wat jij nodig hebt en of wilt (en mij) dus aub wat serieuser.
Hier schijnt de zon prachtig. Ik wens je hetzelfde. Heb hoe dan ook een fijne dag.

Anoniem zei

nou nou ik wilde alleen wat vragen en jij komt met een antwoord van
je dramt maar weet je wat laat maar zitten en ik zoek het wel op een andere manier op wandt ik krijg van jou ook zulke vreemde antworden ik hoef ook geen prive contact met je ik wou alleen wat vragen beantwoord zien dat van het misbruik van zuster monica en zuster ursula jij weet hier van
maar ook goed jamer dat men zo raar kan reageren.
met vriendelijke groet marijke en ik heb besloten om de media op te zoeken wandt ik weet dat er nog meer meiden zijn die misbruikt zijn door die wijven

Anoniem zei

hoi inez ja ik wil graag met ellen in contact komen en ik houd pas echt op als ik heb waar ik echt recht op heb
alvast bedankt marijke

Anoniem zei

hoi crispina ja ik weet wie die ellen is en ik heb met haar gesproken wat kun je nog meer vertellen over haar wandt ik weet het niet meer zo goed zou je me aub willen helpen
groet marijke

Anoniem zei

hoi crispina hier Marijke ik kon je niet meer vinden hoe gaat het en is alles oke met je

Anoniem zei

hoi hoi ben je er hier Marijke je weet wel

Unknown zei

Hoi kun je de foto.s mailen na me van het vinkennest

Unknown zei

Hoi kun je de foto.s mailen na me van het vinkennest

Unknown zei

Goede dag allen ik heb ook in de jaren 60 in driehuis gezeten zal rond 66/67 zijn geweest.
Grote groep gemengd we hadden een grote eik of beukeboom buiten staan we sliepen boven met 5 of 7 jongens op de slaapkamer sommige meisjes al alleen ik herinner me nog Nico alles en een meisje uit alkmaar
Ben weleens met een juf naar rotterdam geweest waar ze woont en ook geslapen juf Joke maar weet niet zekerop carnaval werd ik als meisje omgetoverd dat was de zus van de Vries ben hasr naam kwijt maarnam me altijd in bescherming

Unknown zei

Ik ben Jos en heb toen die Tijd ook daar gezeten
Heb je daar ook foto's van?

Unknown zei

Hoi Ik ben Jos en heb toen die Tijd ook daar gezeten met mijn broers. Eerst in paveljoen 8 en later in in 2 bij Vera Kuipers. Ik zou het geweldig vinden als daar nog foto's van zijn groetjes Jos

Unknown zei

Ik vond het geweldig daar

Unknown zei

Kun je mij ook foto's door sturen?

Unknown zei

Hoe is de achter naam van jaap?