21 nov 2006

21-11-06: Stront gooien, poepluiers en gehuil

21-11:16.34 verkeerder knopje gedrukt. is dus herplaatst log dd. 20-11. Hiermee kennelijk een reactie van Narda die er stond dd 21-11 kwijt?)


Hoiii Narda . We hebben nu je inmiddels je huwelijksdag en je verjaardag gevierd.
En nu dus zelfs je adoptie. Van Harte Gefeliciteerd, meid!


Poepluiers en gehuil; ziet dit geschreeuw en dit gespuw




Van: 5xmammiex5 citaat van de lotgenoten-contact site:

Hoiii Narda

Ik weet wel wat je bedoelt
hoor.


En tuurlijk is het vervelend als mensen
elkaar het licht niet in de ogen gunnen.

En helemaal als ze de site als eigendom gaan

zien..en niet meer willen delen..want dit is
aan de orde.

Maar blijf lekker hier lid
hoor.


Deze site gaat nooit en te nimmer de lucht uit.

Misschien ooit als een echte website

door...daar ben ik nog steeds over aan
het
nadenken..hoe en wat.

Maar laat jullie nooit en te nimmer in de
steek...zijn jullie me veel
te dierbaar voor.

Knuffffffffffff
.....xxxx
(de beheerster)

Ken je dat liedje en spelletje van heeeeeeel lang geleden ook nog, 't zit nu alsmaar in mijn hoofd:
Alles doen wat moedertje doet
Zo doet moedertje.

Dus nu maar braaf doen wat moedertje zegt
, anders mag je niet meer mee spelen.


En wat hier nu ontbreekt, is het MP3tje van Paul van Vliet, KLIK
dus niet!

Apieskijkdag:
".....en dan komen we nu, dames en heren bij de volgende kooi.....wilt u allemaal even aansluiten en bij de groep blijven...."

reacties 23 bewerk geef kudos verstuur kopieer bekeken x 176

23 opmerkingen:

inez zei

@Narda, mijn verontschuldigigingen: ik drukte
op weer eens op een verkeerd knopje in het
beheer, en was daarmee dit log kwijt. En
vervolgens ook de door jou gegeven reactie.
Sorry, maar ik ben nu eenmaal een technische
oen!
Gelukkig kon ik je reactie nog weer terug
vinden, ik heb deze dus hieronder opnieuw
neergezet, onder jouw naam. let op want dit is
dus waarom de tijd niet klopt.

Nogmaals sorry dus voor mijn gehannes.
Belangrijkste is dat het weer gewoon staat en
jij dus kunt zien wat er gebeurt is

door: inez 2006-11-21 17:04:01

Anoniem zei

INEZ DIT IS NIET WAT WIL


INEZ IK WIL GEZELLIG KLETSEN EN SOMS ERNSTIGE
ZAKEN BEPRATEN OF AAN HOREN,MAAR GEEN BLIJVENDE
GEZWAM OVER WEET IK VEEL WIE.

ALLES IN EERLIJK EEN OPEN HEID,ZEG JE ZELF,
EN DAT DOE IK NU OOK.
JE ZEG ZELF BLIJ F JE ZELF EN LAAT NIEMAND JOU
ZIJN MENING OPDRINGEN.
DOE IK TOCH AL HOOR,MAAR NU NOG MEER DOOR
ADVIEZEN
ZO VIND IK JOU NIET AARDIG OF SIMPATIEK MEER,EN
DAT VOND IK ECHT,JAMMER DAT IK WEER

TELEURGESTELD WOORD IN DE MENSEN.


EN DAAROM ALLEEN DAAROM

BLIJ IK TROUW EN MEZELF ,
EN VERTOUW HAAST NIEMAND MEER.DAT BEWIJST DIT
MAAR WEER EENS

GROETEN NARDA

door: narda 2006-11-21 12:21:53

Anoniem zei

INEZ IK BEGRIJP AAN DE ENE KANT JE WOEDE
OMDAT ER MENSEN MENEN DAT ZE JE ZO MONDDOOD
KUNNEN MAKEN ECHT DAT BEGRIJP IK WANT HET IS
ONS
RECHT OM TE KUNNEN ZEGGEN HOE WE OVER DINGEN
DENKEN
MAAR IK VIND DAT JE WEL ERG VER GAAT MET DE
WOORDEN

DE MEIDEN VAN DE GOEDE HERDER BESTAAN NIET MEER

EN DAN ZE ZIN :
DAAR HADDEN EN HEBBEN ZE VOOR GEKOZEN

EN DAN DIE ZIN:
DIE VOORMALIGE AFHANKELIJKE ZORG ONTVANGERS
EEN PAAR ZIJN ER ZWAAR GESTOORD
SORRY INEZ MAAR IK VIND HET NIET KUNNEN DAT JE
ZO PRAAT
OVER MENSEN DIE ER ZO,N TRAUMA HEBBEN
OVERGEHOUDEN
AAN HUN VERBLIJF IN KINDERHUIZEN.
pRIMA DAT JE BOOS BENT OM DE DINGEN DIE ZE AAN
DOEN
IK VIND HET OOK NIET NORMAAL DAT JIJ EN JE GEZIN

BEDREIGD WORDEN DAT IS BUITEN KIJF
MAAR JE GAAT TE VER OM TE ZEGGEN DAT WIJ ER VOOR
GEKOZEN HEBBEN ,WIJ HADDEN NIETS TE KIEZEN DAT
DEDEN ANDERE
VOOR ONS.
EN DAT WIJ MET EEN ANDERE SITE ZIJN BEGONNEN IS
JUIST HET GEVOEL VAN SAAMHORIGHEID ONDER DE
MEIDEN EN ER IS NIET S GESLOTEN, ALLES IN ALLE
OPENHEIDVOOR IEDEREEN
WIJ DACHTEN DAT HIER GEVONDEN TE HEBBEN MAAR 2X
IN EEN
WEEK SLOOT JE OM WAT VOOR REDEN DAN OOK DE SITE
TE SLUITEN
DAT WAS DE REDE OM ERGENS ANDERS TE ZOEKEN NAAR
EEN MOGELIJKHEID OM TOCH MET ELKAAR TE KUNNEN
PRATEN
EN ANDERS NIET DUS SNAP JOU BOOSHEID HIEROVER
NIET GOED
EN JE KOMT TELKENS TERUG OVER HET SEXUEEL
MISBRUIK
NU ZEG IK NIET DAT HET NOOIT GEBEURDE WANT DAN
ZOU IK
NET DOEN IK BLIND ZOU ZIJN EN DAT BEN IK NIET
MAAR IK HEB VAN MIJN 3MAANDEN TOT MIJN 16JAAR IN
TEHUIZEN
GEWOOND EN HET IS MIJ NIET IN TEHUIZEN GEBEURT
INEZ NEEM DE GOEDE RAAD VANNARDA AAN EN PROBEER
JE
BOOSHEID OM TE ZETTEN IN ENERGIE OM JUIST DOOR
TE GAAN
MET JE ZOEKTOCHT WAAR JE HEEL VEEL MENSEN ERNORM
BLIJ MEE MAAKT
MARIJKE


door: marijke 2006-11-21 18:20:56

(webadres door inez toegevoegd, Marijke had deze er niet bij gezet)

inez zei

dank voor je opmerkingen, Marijke. Ik las ze
zojuist met een half oog omdat ik druk bezig
ben.
Ik wil je graag erg serieus nemen maar dat
betekent dat ik later een antwoord geef. Er
gebeuren nu teveel zaken, en veel te veel
emoties; en woorden door erg veel mensen met
allemaal andere belangen teveel gebruikt ,
waardoor zaken dreigen te escaleren, mensen
beschadigd worden, of verder beschadigd worden
dan al het geval is.

Ik vind bovendien dat daarmee bovendien op geen
enkele manier welk belang dan ook van vroegere
zorg-ontvangers gebaat is.
Niet van jou, niet van mij en niet van niemand
niet.
Daar pas ik voor!

Net zoals ik eerder mijn weblogs dicht deed
omdat ik eerst wilde nadenken over een wijze
waarop je /ik dus door kon gaan met alle
zorgvuldighied die nodig is, en daarvoor dat
"schaflokaal"mogelijk maakten om inderdaad
gewoon open met elkaar te kunnen praten,
is dit dus ook nu voor mij zo een moment.

Dat schaftlokaal is er nu niet meer, punt.nl
haalde dat met mijn Goede Herder weblog off
line.... dus kunnen we daarvoor niet gebruiken.
Bij Gina worden reacties die ik instuur niet
geplaatst...(of pas na goedkeuring van Gina)
En het zou je voldoende duidelijk moeten zijn
dat ik aan afgesloten en/of hbesloten groepjes
over dat verleden niet mee doe!
Die tehuizen waren afgesloten en besloten.
Binnen dat isolement ga ik niet terug. Ik heb
geen isolement nodig. Ik leef in een open
samenleving. Bij dat isolement hoort schaamte ,
afhankelijkheid en dus ook misbruik. Gebrek aan
vrijheid.

Jij had ook een andere keuze kunnen maken! Jouw
vrijheid, prima. Zoals ik de mijne heb en neem.

Iedereen, ongeacht wie, is welkom om welke
reactie dan ook te geven. Hier of per email.
Graag zelfs. Ik meen nog steeds dat het erg
belangrijk en waardevol is dat wie dan ook haar
(of nu soms zelfs zijn) visie/idee opmerkingen
kan maken in alle vrijheid en openheid.


Dat betekent dus, om heel praktische redenen,
dat hier wie dan ook haar (of zijn zegje wat mij
betreft indien iemand dat wenst vooralsnog kan
en mag doen) en ik dit weblog dus niet even op
gesloten of prive zet.....
wat ik anders zeker, als tevoren, zou hebben
gedaan...

maar ik even tijd neem om dus nu niet te
reageren en eerst pas op de plaats maak , of met
anderen overleg en na wil denken.

De samenleving waarin ik wil leven is gelukkig
heel veel groter dan de wereld van slachtoffers
die communiceren via het internet enz. Dat is
ongelooflijk belangrijk dat we dat kunnen. Het
is een heel erg belangrijk instrument wat we
gezamelijk kunnen gebruiken en verder kunnen
ontwikkelen. gezamelijk.

Maar het heeft ook een aantal ernstige nadelen
en beperkingen.

Ik wens bovendien heel duidelijk mijn eigen
positie, wensen en belangen te kunnen bekijken.
Ik ben mijn weblogs begonnen omdat ik na wilde
denken op mijn persoonlijk verleden en mijn
heden. Zoals heel velen dat internet gebruiken.
Daar ben ik ongelooflijk blij want ik heb er
heel erg veel mee kunnen ontdekken en
ontwikkelen. Veel van anderen gekregen en
gedeeld wat ik heb en had. Daar ben ik nog
steeds mee bezig. En ik doe dat op mijn manier,
mijn vrijheid, mijn keuzes, mijn leven. en
zeker ook mijn moed!!

Daarmee ga ik ook door. Maar binnen mijn
grenzen.
Lotgenoten hulp en contacten kan ongelooflijk
waardevol zijn, naar mijn stellige overtuiging
heel hard nodig naast andere vormen van
hulpverlening, maar ook die kent zijn grenzen en
gevaren.
Het kan ook uitermate destructief gaan werken
zonder begrenzingen! Omdat mensen in plaats van
zelfstandig en onafhankelijk afhankelijk gemaakt
worden ( of blijven) Dat is waar al maanden over
geknokt wordt. Waarvan ik door de keuzes die ik
maakte en maak meer dan mijn portie heb gehad.

Ook daar heb ik, goddank heel veel aan gehad,
maar ook daaraan zit een grens.

Weet je heel erg welkom dus met welke opmerking,
visie , idee of wat dan ook in alle vrijheid wat
mij betreft....maar ik ben dus even bezig...al
lees ik jou of wie dan ook graag en heel erg
serieus ook! Want ik kan ze heel erg goed
gebruiken bij mijn denken en zoeken naar de
volgende stap.

Als dat bij jou of wie dan ook, ook zo is:
fijn....dan kan dat dus.....
en verder zien we wel weer...als steeds: stap
voor stap voor stap.....
Dat is ieder van ons meer dan dik waard!

Dank je wel

Amen

door: inez 2006-11-21 19:17:39

inez zei

Oh Marijke 1 ding wel voor alle zekerheid want
ik zou het vreselijk vinden wanneer daar ook
maar enig misverstand over bestaat:

op geen manier heb ik ooit gezegd, zelfs niet
gemeend of gedacht dat wie dan ook van ons , of
dat nu Goede Herder is of welk ander
kinderbeschermingstehuis dan ook, ZELF daarvoor
verantwoordelijk is of ooit was.
Dat is een verschrikkelijke aantijging die velen
van ons tot in onze ziel erin is gestampt door
die Zorg.

Iedereen van ons was van die zorg afhankelijk.
Als kinderen. Niet omdat we daarvoor kozen. Maar
omdat wij afhankelijk waren...om een aantal
redenen ...van zorg die, om hele diep trieste
redenen , onze eigen ouders niet konden geven.
of niet mochten geven van een samenleving,
justitie/kinderbescherming. Ongeacht de reden!

En daarmee is nooit wie dan ook van die kinderen
ooit zelf verantwoordelijk geweest.
De meeste van ons hebben hele zware trauma's
opgelopen in die jeugd, al voor die tehuizen
maar ook binnen die Zorg. Dat is
verschrikkelijk!
Maar daar is nooit iemand van die kinderen zelf
verantwoordelijk voor.

Maar ja zeker iedere volwassenen is voor mij
zelf verantwoordelijk voor datgene wat hij of
zij verder in haar of zijn leven doet. Dat kan
ook zijn het zoeken van hulp - welke dan ook. Je
hoeft geen slachtoffer te blijven.
Dat is een keuze. Dat geldt voor wie dan ook.

Behalve mensen die niet toerekeningsvatbaar zijn
in onze samen leving.
Ik zou iemand ten diepste beledigen wanneer ik
dat anders zou vinden.
Dan zou ik inderdaad iemand
ontoerekeningsvatbaar verklaren. Dat zou diepe
minachting betekenen!

Schuld en verantwoordelijkheid is heel wat
anders.
Schuld en schaamte zijn er bij ons ingestampt.
Dat was misdadig! Dat waren vormen van kinder
mishandeling. Hele ernstige.

En ik ben er van overtuigd dat er niets zo
destructief is als dat. En dat is precies een
van de redenen waarom ik tegen al dat soort
afgesloten en besloten groepen en groepjes ben.
En voor waarheids commissie's en openbaarheid.
Lees wat ik al jaren zeg (en geloof ! ) over
Desmond Tutu , over UBUNTU er maar opna


Hoor mij dus in vredesnaam niet verkeerd
daarover. Precies daarom!


door: inez 2006-11-21 19:34:02

inez zei

Oh en Marijke, ik lees net wat je schrijft:

....
en je komt telkens terug over het seksueel
misbruik
nu zeg ik niet dat het nooit gebeurde want dan
zou ik
net doen ik blind zou zijn en dat ben ik niet
maar ik heb van mijn 3 maanden tot mijn 16 jaar
in tehuizen
gewoond en het is mij niet in tehuizen gebeurt .

....

Daar ben ik heel erg blij mee dat het jou niet
is gebeurd.
Maar dat is toch geen reden waarom IK niet zou
kunnen of mogen zeggen wat IK zeg?

Ik vraag mij af wat je met die opmerking
eigenlijk bedoelt?

Bij mijn vrijheid hoort namelijk inderdaad daar
in alle vrijheid hardop over na ter mogen
denken, en datgene te kunnen en mogen zeggen
ewanneer ik uitsprsaken daarover nog
verantwoorden kan ook indien iemand zich daarop
(persoonlijk) aangesproken voelt door mij
(persoonlijk).

En verder is dat naast een noodzakelijk
internationaal debat en denken over dus in dit
geval de Kerk(en), die daar haar procedures voor
heeft sinds 1995. (zie Hulp en Recht) en mn.
mijn Congregatie, voor zover dat persoonlijk is.

Verder is het mijn vrijheid om te zeggen, wat ik
hier en daar doe/heb gedaan, dat ik al 3 jaar
bezig ben met een procedure, en dat dat dus een
hele moeilijke zaak is.

De inhoud ervan gaat verder niemand ene meter
aan. Slechts het denken over en ervaringen met
Hulp en Recht.

En waar dat niet persoonlijk is, de noodzaak
om met die realiteit om te leren gaan en je dus
af te vragen, zowel persoonlijk als
maatschappelijk, wat dat dan eigenlijk is.

En ja zeker hoor dat gebeurt ook met en door
vroegere meiden van de Goede Herder. Net zo als
dat binnen de Congregaties gebeurt en in andere
delen van die Kerk. En dat is maar goed ook!

Hun vrijheid. Net als mijn vrijheid.
En die van jou om te zeggen het is mij niet
gebeurd, in ieder geval niet in tehuizen.
Gelukkig! Het is gelukkig heel velen niet
gebeurd.

Het is je mogelijk inmiddels al opgevallen dat
ik constant schrijf (kerkelijk) (seksueel)
misbruik? Die haakjes staan er natuurlijk niet
toevallig.
Net zo min als het toevallig was dat ik dat
thema weblog van mij zelf koos gescheiden te
houden. Tot anderen dit onmogelijk maakten!
Ik wens namelijk, en zeker op deze terreinen
helemaal niemand ook maar enige suggestie aan te
praten!
Iedereen kent haar eigen ervaringen, zelfs al
zijn die heel moeilijk terug te vinden omdat het
zo'n pijn kan doen.
Daarnaast zijn er normen over wat het dan is en
procedures ook voor hulp hierbij van
professionele werkers en hulpverleners.

(Zoals dezelfde Donne Schmaal hierin erg
belangrijk werk heeft gedaan en doet! )

Blijft dus mijn vraag:

Maar wat bedoel je met die opmerking hier?
waarom maak je die?



door: inez 2006-11-21 21:28:01

Anoniem zei

o nee ik bedoel daar helemaal niet mee dat het
jou niet is gebeurd
en ook niet dat het mij niet is gebeurd als je
goed leest (ik heb je eens vertelt over de
schoenleest dacht ik)
maar het maakt zoveel open bij sommige van ons
die worden steeds met de neus op deze smerige
feiten gedrukt
tuurlijk mag jij er over praten maar doe het dan
als het te sprake komt
ik krijg wel eens het idee dat het je nog zo
bezig houdt dat je het te pas en te onpas
gebruikt om je woede hierover uit te drukken dat
bedoelde ik er mee
dus helemaal niet dat er niets gebeurd zou zijn
dat zet ik ook duidelijk
in mijn berichtje DAN ZOU IK BLIND ZIJN EN IK
BEN NIET BLIND
maar veel meiden haken af die kunnen er niet
tegen dagelijks geconfronteerd te worden met dat
deel uit hun jeugd wat hen nog
altijd vreselijk veel pijn doet dat bedoelde ik
er mee inez


marijke

door: 2006-11-22 08:18:12

(webpage toegevoegd door inez!)

inez zei

Afgezien van een aantal andere (deel) klik
antwoorden nu ,Marijke
we hadden het er op dat Goede Herder weblog ook
al over:

heb je je weleens gerealiseerd dat jij in die
Goede Herder bent moeten opgegroeien
(heropgevoed, zie de wervingsfolder)
in hoogst waarschijnlijk het meest over-sekste
deel van RK Nederland?

door: inez 2006-11-22 13:55:17

Anoniem zei

NEE INEZ DAT HEB IK ME NOOIT GEREALICEERD
EN IK HEB DAT OOK NOOIT ZO GEVOELD
IK WAS DAAR EN HEB ER ERG VEEL GELEERD
IK HAD ER OOK VERDRIET MAAR LIJKT ME NORMAAL
VOOR EEN KIND DAT ZO NAAR EEN WARM NEST VERLANGT
MAAR WEET ZEKER DAT IK DAAR VEILIGER WAS DAN
THUIS


MARIJKE


door: MARIJKE 2006-11-22 16:44:06

Anoniem zei

Wel zo te zien gaat het hier verder
Van projectie tot introdoctneren.
Kan jij je te kort koming en je haat jegens wat
een ander tekort gekomen is ergens anders gaan
bejegenen.
Dit is geen keuze meer van vrijheid. dit is
gewoon manipuleren wat je doet om je gelijkheid
te krijgen.
groet mieke

door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-22 19:18:54

inez zei

Leg je eens uit, Mieke? Want hier begrijp ik
eerlijk gezegd helemaal niets van.
Gebruik je vrijheid dus...en maak duidelijk wat
je bedoelt, aub.

Projectie hoort bij communicatie tussen mensen,
dat is het leerzame ervan, maar indoctrinatie?
Zit me suf te piekeren hier wat je waarom
bedoelt

En tegen wie heb je het dan? Je lijk nogal
boos...... (?? is dat zo??)
Dus............???
spreek je uit , graag!~

door: inez 2006-11-22 19:37:39

Anoniem zei

Ik ben niet boos ik zou niet durven
Maar ik vindt dat jij jouw mening te veel
opdringt naar andere dit is dan indoctrinatie
(wat jij vindt), Daarbij komt het zo over dat
jij je projectteert op je eigen te kort
komingen.
En jij kan het kruis niet dragen voor die
meisjes die tekort en sexueel misbruikt zijn
geworden.
Je kan de wereld niet in je eentje redden, dit
doe je met zijn allen.
en als je dat alleen wilt doen dan kom je in een
heel vervelende positie terecht.
groet mieke



door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-22 20:07:39

inez zei

Nog steeds geen idee wie en wat je nu precies
bedoelt, Mieke.

Maar ik de wereld redden? Mijn tijd als Don
Quichotte, is goddank voorbij! Dat was
inderdaad een van de gevolgen van mijn
jeugd-geschiedenis! Hoe blij ik ook ben dat ik
ook dat heb gedaan.

Mijn mening opdringen? Door op mijn eigen weblog
open te zijn (geweest) over mijn eigen
persoonlijke geschiedenis en te zoeken naar hoe
die past in een samenleving? Ik die deel met
anderen in RK Zorg?

Lijkt me dat het nogal omgedraaid wordt, vind je
niet?
Van de een mag ik dit niet zeggen, van de ander
dat niet...En dat allemaal omdat weer een ander
daar dit of dat over zou kunnen vinden of bij
voelen.

Bizar idee van vrijheid en openheid! Die er dan
ook nog eens op neer zou komen dat ik dus niet
me het schompes zou mogen werken aan mijn eigen
weer gezond worden....?? En dat alles noem je
lot genoten hulp?

Laat mij dan maar mijn invulling hebben van wat
lot genoten hulp is. Want wat ik allemaal wel
niet moet willen van iedereen en alles.
Interessant genoeg zonder dat mij daarbij dan
ook maar, met een zeer enkele uitzondering eens
een vraag gesteld wordt ..van iemand die iets
over of van mij wil weten of begrijpen... Als er
nu toch iets is wat inderdaad bij dat deel van
mijn leven hoort vanaf de dag dat ik het eerste
kinderbeschermingsinternaat in stapte is het
inderdaad dat!! Want dat, Mieke, is de diep
trieste realiteit geweest van die Zorg. Zeker in
die tijd. Toen ik geen kind van meer mocht of
kon zijn, naar een afhankelijke zorg ontvanger
werd.

Een paar weken geleden zei je dat dat de kinder
bescherming nog steeds hetzelfde is. Dat is een
van de belangrijkste zaken die er in ieder geval
stapje voor stapje veranderd zijn en nog veel
meer moet veranderen. Het recht van kinderen om
te mogen ontdekken wie zij zijn en te leren
omgaan met keuzes, en grenzen!

Misbruik is verschrikkelijk. Welke vorm dan ook.
De ont-eigening van datgene wat helemaal alleen
van jou is. En waar iedereen met zijn vingers of
macht af heeft te blijven zodat een mensenkind
inderdaad veilig en in vrijheid op kan en mag
groeien en weet dat het welkom is!

je hebt gelijk: die wereld veranderen we met
zijn allen. En daar zijn jij en ik heel hard bij
nodig ook. Omdat we, helaas de ervaringskennis
hebben. Die kennis kunnen we dus maar beter
gebruiken. Voor onszelf, en delen met anderen!
In plaats van een ander dwingen. Bijvoorbeeld om
ons mond dicht te houden. Ieder het recht te
laten op haar of zijn eigen leven en
bijbehorende verhaal. En dus te zoeken naar
gemeenschappelijkheden in al die verhalen.

Fascinerend hu, wat hier nu blijkt?
Verschrikkelijk!!
Lot genoten die elkaar op zoveel manieren
dwingen tot je mond dicht houden. Niet elk
mogelijk instrument te zoeken en te leren
gebruiken, ontwikkelen om heel te maken wat
kapot gemaakt is.
Ont eigend is.

Wat er deze dagen gebeurt en wat hier staat en
zo - ook mij -verbijsterend duidelijk wordt (ook
ik had dit nooit en te nimmer verwacht!
en grijp mij heel heel erg aan is niet wat
kinderbescherming doet of die nonnen.

Dit is hoe lot genoten onder elkaar elkaar onder
drukken.

Een afschuwelijk gevolg van die beschadigingen
in onze jeugd.

En ik vind dat we er berentrots op moeten zijn!
Op ons zelf en elkaar.
Dat hebben we dan toch maar mooi boven tafel
kunnen krijgen met zijn allen!
Fantastisch!

Heel vreselijk huilen, dus.

Zodat de volgende stap weer gezet kan worden,
want die is nodig voor die stap daarna en die
daarna....

Dank je wel. Allemaal!

Ik hoop uit de grond van mijn tenen en die er
tussen in dat ook jullie hier om kunnen brullen
van het huilen. Dat zijn we allemaal meer dan
dik waard!

Dan kunnen we mischien wel weer door....ieder
met haar eigen verhaal. Die eigen keuzes dat
eigen leven. En een gedeeld verhaal in een
samenleving.
We zullen elkaars moed meer dan kunnen
gebruiken.

Dank je wel.

UBUNTU!

en weet je wat nu het leukste is? Daar schijnen
die nonnen van de Goede herder ook nog in te
geloven ook! Vandaar dat ik via de computer die
meiden in India kon vinden, en hun geschiedenis.
Meiden die zich door die computers leren de
wereld toe-eigenen, en delen!

En Larenstein? Dat kreeg een vent op een fiets
voor een prikkie. Om er een onderwijs instituut
te beginnen, voor jongeren om te leren hoe we
met die natuur zouden kunnen omgaan, als we
willen. Fantastisch!

Nu wij nog!



door: inez 2006-11-22 21:48:32

Anoniem zei

Laat mij dan maar mijn invulling hebben van wat
lot genoten hulp is. Want wat ik allemaal wel
niet moet willen van iedereen en alles.
Dat is je grooste valkuil het invullen van een
ander daarmee ontneemje hun recht om voor hun
mening uit tekomen.

En de wereld ach........ verbeter de wereld maar
begin bij je zelf.
Ik hoef niet voor een ander het kruis te dragen
want ik draag hem ook niet van mij. Dat benik
jaren eleenvan afgestapt ik hoef niet ineen
slachtoffer rol te zitten met ooch och wat heb
ik een slechte jeugd gehad. Nee ik pas hier
voor. Maar het is anders dat je herinneringen
wilt delen en dat jij meidennog kan herinneren
na zoveel jaar, maar daar blijft het ook bij.
Ik denk dat iedereendie zich meld op deze site
of ergens anders dat die het leed al geleden heb
En dat hoeft niet in deze positie wat jij
eriedere keer van maakt

Groet mieke

door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-22 23:02:10

inez zei

Er is, in onze samenleving anno 2006 helemaal
niemand die jou kan vertellen wat jij moet,
meid. Die tijd is voorbij! Je bent niet
afhankelijk meer.
Alleen van je eigen keuzes, en steeds meer
mogelijkheden, en da's maar goed ook!

En als je iets wilt delen, dan doe je dat. En
als je dat niet wilt , dan doe je dat niet.
Wanneer je dat wel wilt, wat dan ook, kan dat
ook via het internet. Maar er zijn nog vele
andere mogelijkheden ook!

Als je dat via het internet (ook) doet, hoop ik,
natuurlijk, dat je dat in alle openbaarheid
zult willen en kunnen, want dan hebben we er
allemaal iets aan. En als je dat niet wilt is
het ook prima. Jij beslist over jouw vrijheid.

En natuurlijk hoop ik nog steeds dat je, zoals
je zei dat graag te willen, jouw weblog zult
gebruiken om jouw verhaal te vertellen.
Maar dat kan en mag ook hier wanneer je dat
wilt, helaas nu niet op dat weblog over de Goede
Herder. En het kan zelfs bij Gina. Dan stuur je
gewoon even een kopietje naar mensen die daar
niet mogen komen als je wilt dat die het ook
mogen lezen/zien/horen
En de rest ontdekken we wel weer.

En wat je verder onder lot genoten hulp wilt
verstaan...ik zie het graag van je, Mieke.
Voorlopig ben je in ieder geval voor mij erg
waardevol, vanaf de eerste dag geweest ook. En
ben ik dus blij met je.
Dank je wel

door: inez 2006-11-22 23:35:47

Anoniem zei

DAT DEED IK AL TOEN IN DIE TIJD VOOR MIJZELF
OPKOMEN
EN DAT DOE IK NU OOK.........ONGEPAST EN GEPAST
VOOR JE MENING UITKOMEN ZIE BOVEN
EN DAT IK MIJ ER NIET IN KAN VINDEN OVER HET
REILEN EN ZEILEN VAN DEZE WEBSITE. zIE
GEBEURTENISSEN.
DAARBIJ HEB IK EEN VRAAG WAT DOE JIJ MET AL DIE
GEGEVENS DIE OP DIE SITE KOMEN.????
WANT JE MAAKT ZE WEL OPENBAAR, IS DIT NIET
MISBRUIK MAKEN VAN DE SITUATIE WAARIN IEDER ZIJN
VERHAAL KWIJT KAN DUS NIET ALLEEN DELEN MAAR OOK
VOOR IEDEREEN DIE DAAROP WILT KLIKKEN.
GROET MIEKE


door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-23 14:00:44

inez zei

Het antwoord op je vraag lijkt me nogal
eenvoudig, Mieke en alweer diezelfde keuze:
iedereen maakt zelf wel uit wat zij met haar
verhaal wil.

Je wel eens gerealiseerd dat uitgerekend de Zorg
waarvan jij en ik afhankelijk waren openbaar
was? Kinderbescherming was en is openbaar :
namens de (openbare) gemeenschap, de staat,
betaald door die gemeenschap.
Da's de reden waarom er allerlei wet-en
regelgeving bestaat, ook over privacy.

In nogal wat koppen (en zielen) van ons is
(zijn) die reden(en) verward met schuld en
schaamte.

Zeer terecht dat je je zorgen maakt over wat er
gebeurt met mensen die hun verhaal kwijt willen.
Zolang niet bekend is hoe die Zorg er uit zag
is dat knap moeilijk, wat je zelf
herhaaldelijk zegt: ze begrijpen het toch niet.

Een van de belangrijkste redenen voor openheid
dus.
Hoe meer openheid, hoe minder afhankelijkhieid.


Er is tenslotte nog steeds Zorg. Openbaar net
als zelf-zorg.

Maar jij, geen afhankelijk kind meer! net als
wie dan ook en dus ik ook, beslist zelf wat je
met jouw persoonlijk verhaal doet. Het
vergeten, je mond 40 jaar dicht houden, er met
je familie/vrienden over praten of het in alle
prive van de hulpverlening vertelllen, of
geloven dat dat prive is in een "besloten"
groepje op internet is of noem maar op. Of
zeggen "ze het toch niet begrijpen"

Zoals ik mijn keuzes maak. Kies om te zoeken
naar waar (wat van) mijn persoonlijk verhaal
deel is van een gemeenschappelijk openbaar
verhaal.
Zoals bij alles: de enige wijze om te kunnen
kijken waar nog steeds oplossingen mogelijk
zijn, of gevonden danwel ontwikkeld kunnen
worden.

Zelfs om nog eens te kijken wat er dan klopt van
dat idee dat "ze het toch niet begrijpen"en wat
je er dan mee zou kunnen doen!

En wat anderen doen? Dat merk ik dus wel en zie
dan wel weer verder





door: inez 2006-11-24 12:51:07

Anoniem zei

Sommige boeken zijn herschreven sommige
bladzijde zijn zwart die blijven ook zwart.
Dat was dat...nu is nu
Groet mieke

door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-24 12:57:12

inez zei

Laat vooral even weten welk boek jij dan kent
over die zorg-ontvangers bekeken vanuit die
zorg-ontvangers. Waarom wil je dan eigenlijk
foto's? Informatie of wat dan ook? maar
nogmaals, mag je allemaal zelf weten, hoor. Net
als ik, dus.

Oh enne uh...daarmee blijken een hele boel
bladzijden uit mijn boek dus inderdaad niet meer
zwart te zijn of te zijn gebleven. Ik kan het
verleden niet veranderen. Wel hoe ik er in mijn
heden en dus ook morgen mee om ga.
Want heel veel zaken die ik voel en denk over
dat verleden en vooral wat dat betekent heeft
blijk ik als volwassenen namelijk wel te kunnen
herschrijven!

Omdat het niet belangrijk is of "zij" het
begrijpen, maar of ik het begrijp.
Mijn leven! Mijn keuzes! Die ik leerde maken in
en door die jeugd.

En met iedere keuze meer blijk ik meer mijzelf
te kunnen en mogen zijn, in plaats van
afhankelijk te blijven van die jeugd en van wat
anderen daarin beslisten voor en over mij en ik
dus maar had te accepteren en mee zien te
overleven tot de dag na mijn begrafenis aan toe.


Maar dat betekent inderdaad, en heeft dat ook
betekend ook, niet in geleuter stinken over
vergeven en vergeten. Of -wat mij betreft dus
ook geleuter - zwarte bladzijden, alsof het
boek daarmee uit is. Er bestaan geen zwarte
bladzijden...dat zijn misdrukken.
En mijn jeugd, Mieke, was geen misdruk hoor!
Net als bij wie dan ook was mijn jeugd bepalend
voor de rest van mijn leven. En ook dat was dus
geen misdruk.
Ik ben het dus dik waard daar heel serieus over
na te denken. Net als jij dat bent.

Als je daarin wilt delen: Graag! Weet je meer
dan welkom. En als je dat niet wilt, ook best.
Maar vertel mij niet wat ik wel en niet mag.
Niet in een land waar we goddank die vrijheden
hebben veroverd en daar maar beter heel
zorgvuldig mee kunnen zijn ook!


door: inez 2006-11-24 13:14:23

inez zei

Zullen we het dan nu inderdaad maar eens
omdraaien en die vraag weer eens op tafel leggen
wat voor lot genoten hulp dat eigenlijk is
waarin voortdurend iemand op eigen weblog(s) -
en tot ver buiten dat punt.nl gebeuren om
-geprobeerd wordt onmogelijk te maken haar mond
open te doen over haar eigen geschiedenis?

In mijn logika is dat namelijk doorzetten van
datgene wat heel ziek was in onze jeugd, het in
stand houden van Het Geheim dat hoort bij
misbruik en mishandeling , de diep trieste
gevolgen ervan; de dwang tot ziek worden . En
dan nu niet alleen op jerzelf maar op elkaar
uitgeoefend. En uitgerekend (alweer) in
goep(jes)dwang enalle manipulatie die daarbij
hoort. Er in ons geval inderdaad altijd -
verschrikkelijk genoeg! - bij heeft gehoord.

Dat is een van die realiteiten van die Zorg
toen, een van de vreselijke resultaten ervan nu.
Maar dat is niet meer een keuze die
kinderbescherming of justitie afdwong en dat
bescherming noemde, niet de keuzes die toen der
tijd nonnen maakten!
Dat zijn keuzes nu, 2005 en 2006! En ze staan
hier! en hier ook!

Mijn vraag, net als mijn opmerkingen en vooral
dat: weet je welkom ook!
In alle openbaarheid. Want met de gevolgen van
Het Geheim over die lepra kolonies waarover
gezwegen moet worden en werd kun je ook (leren)
anders om te gaan.



door: inez 2006-11-24 14:46:29

inez zei

1001verhalen: (KLIK!)

Dank je wel, P. voor je verhaal.
"wat blijft er over van een verhaal, wanneer het
is afgelopen
Een nieuw verhaal"
zei Elie Wiesel, die o.m. Auschwitz overleefde

Kom vanavond met verhalen
over hoe de oorlog is verdwenen
herhaal ze honderd malen
alle malen zal ik wenen.
schreef Leo Vroman
die o.m. een Jappenkamp overleefde



Eindelijk
te druk
met
mijn verhalen



te maken
in plaats van
te blijven
verhalen
neem ik
soms
genoegen
met een half
verhaal

Dat schreef ik!


"Hoera, we leven nog"
zong Koos Speenhof.
heb geen idee wat hij overleefde


door: inez 2006-11-24 15:18:37

Anoniem zei

Ik heb geen foto"s nodig hoor Ik vindt het je
maakt het openbaar voor andere laat het dan voor
andere zijn. En Haal het niet weg als je pet
verkeerd staat

ENNNNN.....
Van je verleden moet je leren, de een heeft
zwarte bladzijde de andere heeft het niet nodig.
Ik weet niet door welke bril jij nu kijk
inez?????
mieke


door: dwarf
dwarf.punt.nl 2006-11-24 15:44:30

inez zei

je spreekt in raadsels hoor, Mieke. jammer.

door: inez 2006-11-24 15:54:34